Erdősné Koó Luca Hanna

Erdősné Koó Luca vagyok, gyógypedagógus.

Diplomámat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szereztem. Már tanulmányaim alatt is lehetőségem nyílt a szakmába való betekintésre:

  • két éven át asszisztensként vettem részt egy fejlesztőház csoportos TSMT óráin,

  • 2019 tavaszán külföldön bővítettem ismereteimet – néhány hónapon keresztül egy 10 éves gyermek terápiáját segítettem home-training keretein belül,

  • 2019 és 2020 között egy óvodában vezettem állatasszisztált foglalkozásokat terápiás macskákkal.

Ezek a tapasztalatok lehetővé tették számomra, hogy mélyebben megismerjem a gyermekek felmérési és fejlesztési folyamatait, és gyakorlati terepet biztosítottak a szülőkkel való hatékony kommunikációban és együttműködésben.

2020 tavaszán elindítottam a Bóbita Balett adaptált táncprogramot, amely kezdetben Down-szindrómás gyermekeket fogadott, majd autista és ADHD-s gyermekek számára is megnyitottuk a jelentkezést. A program különösen közel került a szívemhez, azonban kisfiam születését követően a foglalkozásokat egy időre szüneteltettem. Nagy vágyam, hogy a jövőben megújult formában folytathassuk a táncoktatást.

Autista gyermekek támogatásában szerzett gyakorlati tapasztalataimat egy gyógypedagógiai általános iskolában mélyítettem el, ahol autizmussal és intellektuális képességzavarral élő gyermekek nevelésében és oktatásában vettem részt 3 éven át. Kezdetben társpedagógusként, majd osztályfőnökként támogattam a gyermekeket.

2022 óta magánellátásban is dolgozom, 2024 őszén pedig megalapítottam a Berek-et azzal a céllal, hogy olyan teret hozzunk létre családok számára, ahol a neuroaffirmatív szemlélet és a komplex, integratív gyermekterápia módszertana találkozik.

Célom, hogy minden gyermek számára a lehető legjobb fejlődési lehetőségeket biztosítsam – úgy, hogy örömmel vegyenek részt a folyamatban. Munkám során elengedhetetlennek tartom a családokkal való folyamatos együttműködést és a közös gondolkodást.

Fontosnak tartom a folyamatos fejlődést és szakmai tudásom bővítését. Ennek érdekében több, a szakmámhoz kapcsolódó workshopon és képzésen vettem részt, beleértve:

  • Neuroaffirmatív, autizmus-specifikus pszichés támogatás (2024)

  • Autizmus specifikus pszichoterápia a gyakorlatban (2023)

  • Meaningful Speech / Echolalia Education Course (2022)

  • MAKOMP Komplex Integratív Gyermekterapeuta képzés (2021 - )

Jelenleg a Pázmány Péter Katolikus Egyetem mentálhigiénés családkonzulens mesterképzésének hallgatója vagyok, hogy rendszerszemléletű megközelítésben mélyítsem el a családok támogatásához szükséges szakmai tudásomat.

Elkötelezett vagyok a nem- vagy aligbeszélő gyermekek kommunikációjának támogatása iránt, ezért igyekszem folyamatosan naprakészen tartani ismereteimet az augmentatív és alternatív kommunikáció (AAK) területén is.